Пажња, пажња,
Почињу ФЛУизми
Мењају нашу реалност.
Неизбежно.
Незаустављиво.
Припремите се.
Галерија ФЛУ
од 31.јула до 31. августа
3.Поглед
ФЛУизми/Летњи програм Галерије ФЛУ
Август 2015.
Шта је сада и овде излагачки простор? Које су све његове намене? Да ли је сајбер простор валоризован као и материјални или је само први поглед? Да ли и на који начин галерија формира идеолошке механизме савремене уметности? Галерија као институционално деловање или ванинституционални активизам? Галерија унутар Галерије? Да ли статус Галерије утиче и на статус уметничког дела? А публика? Да ли је сензација примарна, или…?
Летњи програм Галерије ФЛУ ће презентацијом искустава Инеkс галерије, Уметничког простора У10 и сајта Супервизуелна покушати да одгонетне мистерије „зависних и независних“ излагачких организама.
Сва 3 простора ( Галерија Инеkс Филма, У10, Супервизуелна) настала су удруживањем младих уметника, готово у исто време. Повучени и поучени искуством утопијских простора: ИТС-З1, Музеја Мацура и Независног уметничког колектива Трећи Београд, још увек сањају Колективан сан .
Галерија ФЛУ Летњим програмом препознаје вредности и разматра околности настанка и деловања ових уметничких простора. Сви аутори су образовање стекли и још увек, у оквиру докторских студија ФЛУ, стичу искуства која конституишу и те просторе. На неки начин ово су диспаратни анекси ФЛУ, проширена поља и 3 нова приступа уметничке самоорганизације, колективног виђења и вођења изложбеног простора.
Сва три уметничка колектива су уложила изузетан напор у адаптацији стварности која није наклоњена уметничким сензибилитетима. Преплитање кустоског и уметничког стваралаштва у сва 3 простора ствара јак креативни потенцијал који увек занима ФЛУизме/Летње програме Галерије ФЛУ.
Интензивирана искуства младости, необузданост и велика очекивања укрштају се са проблемима савремене излагачке праксе. У тој колизији настају ФЛУизми који се 8 година баве проширеним пољем деловања студената ФЛУ, преиспитивањем поетика преступа, подразумевања и неразумевања потреба младих за великим, интензивним, монументалним стваралаштвом. Посвећени су општем, широком пољу деловања ван оквира система школског, институционалног мишљења и скрећу пажњу јавности на везе између ликовности и музике, стрипа, филма, моде…формирањем новог излагачког концепта који истражује потенцијалности везивног ткива између дисципина, поетика и актера у новоуспостављеним релацијама. Значењски дијалог унутар колоквијално схваћеног устројства изложбе, у пројекту 3. Поглед је проширен/отвара се ка ширем контексту, увезујући правце и позиције младих аутора-кустоса и нових излагачких простора.
Када је реч о стваралаштву младих визуелних уметника веома често се, у јавним разговорима, полемикама и истраживањима, поставља питање о позицијама и могућности артикулације аутора најмлађе генерације у локалном београдском окружењу. Након завршених студија уметности, када се догоди време да самостално, као тек оформљене уметничке личности наступе у јавности – кроз изложбе, разноврсне уметничке пројекте, те буду перципирани у оквиру теоријских, кустоских или критичких осврта у средини у којој делују – неретко наилазе на конфузне механизме којима функционишу локални уметнички системи и затим на немогућност да се у оквиру ових, упркос професионалном и посвећеном приступу уметничкој пракси, позиционирају. Финансијска ограничења везана за продукцију радова, као и непостојање структурираног и одрживог уметничког тржишта додатно отежавају развој континуираног рада и деловања младих уметника. Из ових разлога, све присутније решење наведеног проблема у последњем периоду налази се у самоорганизацији кроз мање уметничке групе, колективе или заједнице које своје уметничке активности изводе, приказују и развијају у оквиру одређене уметничке или теоретске платформе која је везана за одређени излагачки простор. Надовезујући се на идеју у неопходности самоорганизације у датом контексту, настао је уметнички простор У10 на иницијативу уметника Немање Николића уз помоћ колега: Лидије Делић, Николе Гроздановић, Нине Ивановић, Исидоре Крстић, Саве Кнежевић, Иве Кузмановић… у периоду непосредног завршетка уметничких студија. Простор У10 је место презентовања младих, тек долазећих аутора.
Преузето са сајта У10/Разговор: Немања Николић и Ана Богдановић
http://www.u10.rs/artists.html
Супервизуелна
Сајт http://www.supervizuelna.com/ је виртуелни простор електронског магазина за савремену уметност и визуелну културу. Супервизуелна бележи, преноси и анализира актуелне идеје, дешавања и теме из домена савремене визуелне уметности без географских одређења, нудећи простор за постављање питања и иницирање разговора о уметности данашњице. База Супервизуелне налази се у Београду. Редакцију Супервизуелне чине Ана Богдановић, Жолт Ковач, Исидора М. Николић, Саша Ткаченко и Иван Шулетић.
Преузето са сајта http://www.supervizuelna.com/
Галерија Инеkс
Галерија је основана у простору бившег Инекс Филма на сквотерски начин, готово идентичан актуелном преузимању биоскопа Звезда. Најзаслужнији за овај ексцесни простор су уметници Дарко Стојков и Иван Јовановић. Мотиви оснивања Галерије Инекс? Галерије данас пружају један устаљени начин функционисања који се није мењао декадама, и у мору тих галерија уметници постају неприметини и пошто не постоји тржиште уметности они су окренути сами себи. Подстакнути тим проблемима у Инекс филму настаје галерија Инекс, уметници преузимају одговорност за стање у уметности креирајући културни центар који функиционише на принципу уради сам. Упоредо са излагачким активностима, Инекс галерија окренута је и организацији едукативних програма за децу и резиденцијалним боравцима страних аутора. Циљна група Инекса су поред уметника и конзуемната уметности и становници Палилуле и Карабурме, јер у том делу града не постоји културни центар, ни галерија, биоскоп или позориште…У просторима бившег Трудбеника, бивше кланице, циглане и Инексу филму налазе се уметнички атељеи, места за пробе београдских бендова и веома слична креативна атмосфера као у БИГЗ-у 90их.